Kui otsa saab muinasjutt
Õppetegevus
Üldoskuste eesmärgid | • Laps keskendub tegevusele ja kasutab materjali meeldejätmiseks kordamist. |
Valdkonnapõhised eesmärgid | • Laps jutustab nähtust ja tehtust ning eelmistel päevadel kogetud õppetegevustest ja sündmustest 3–5 lausega. |
Kuula ja vaata
Muinasjutt kuulatakse lõpuni (alates 11.53). Soovi korral võib kogu muinasjuttu ka algusest peale kuulata. Õpetaja saab muinasjutu panna pausile ning tuletada lastele meelde, mis teemasid nad läbisid ja milliseid tegevusi tegid. Koos tuletatakse meelde tehtud järeldused.
Katse
Õpetaja juhatab sisse arutelu ja koos meenutatakse, mis juhtus õlgedest ja okstest majaga, kui hunt selle suunas õhku puhus. Õpetaja küsib, mis juhtus muinasjutus kivist majaga. Seejärel palub õpetaja lastel oma ehitatud kivimajade juurde koonduda ning koos tehakse katse.
Ventilaatoriga tekitatakse tuult ning uuritakse, kas maja laguneb ära või mitte.
- Mis juhtus või ei juhtunud. Miks?
Seejärel võrreldakse kõiki kolme maja.
- Millise maja ehitamine võttis kõige kauem aega?
- Mis juhtus erinevate majadega tuule käes?
- Millises majas tahaksid lapsed elada?
Õppemäng
Vajalikud vahendid: QR-koodid, mille taha on peidetud eelnevate tegevuste fotod, nutivahend QR-koodide avamiseks
Õpetaja on ette valmistanud QR-koodid, mille taha on peidetud pildid varem läbitud tegevustest, QR-koodid on paigutatud rühmaruumi eri kohtadesse. Samadest fotodest on loodud lastele mängualus.
Tegevus toimub kolmes rühmas. Iga laps saab avada mõne QR-koodi, öelda, mis on pildil, ning jutustada 3–4 lausega, millega see on muinasjutus seotud. Teised lapsed märgivad oma mängualusel sama pildi. Pildid ja QR-koodid on rühmaruumis nummerdatud, nii on lastel lihtsam jälgida, mis numbriga fotot peab veel otsima. Rühmaliikmed saavad täiendada, mis neil selle tegevusega seostub.
QR-koodide loomise rakendusi võib internetikeskkonnast leida mitu. Eestikeelse video õpetusega võib leida siit. See on mõeldud sellise rakenduse jaoks nagu https://goqr.me.
Arutle ja vestle
Kui QR-koodi mäng on lõppenud, istutakse ühisesse ringi ning samad fotod seatakse järjekorda.
Lapsed jutustavad pildiseeria järgi muinasjuttu, õpetaja suunab lapsi kasutama tegevuste käigus õpitud mõisteid. Lapsed joonistavad ühe tegevuse, mis neile enim meelde jäi või meeldis.
Lõpuringis tutvustavad lapsed oma joonistusi.