1. klass, Eelkool, Lapsevanemale, LasteaedEesti keel, Loodusõpetus, Matemaatika

STEAM-õppe tegevuskavad eelkoolile: „Kolm põrsakest“

Kui otsa saab muinasjutt

Eelteadmised ja oskusedLaps eristab mõisteid „tugev tuul“ ja „nõrk tuul“ ning oskab esile tuua põhjuseid, miks on kivist maja tuule suhtes vastupidavam.
Laps teab, mis on QR-kood, ja oskab kasutada digivahendit QR-koodi avamiseks.
STEAM-i valdkonnadLoodusteadus: tuule tekitamine, kivist maja vastupidavus 
Tehnoloogia: robootikavahend Bee-Bot 
Inseneeria: eri materjalide võrdlus majaehitusel (katse tulemused)
Matemaatika: Bee-Boti teekonna kodeerimisel ruutude loendamine, suuna määramine (parem, vasak, otse), numbrite loendamine
Uued teadmise sõnavara

Õppetegevus

Üldoskuste eesmärgid• Laps keskendub tegevusele ja kasutab materjali meeldejätmiseks kordamist.
Valdkonnapõhised eesmärgid• Laps jutustab nähtust ja tehtust ning eelmistel päevadel kogetud õppetegevustest ja sündmustest 3–5 lausega.

Kuula ja vaata

Muinasjutt kuulatakse lõpuni (alates 11.53). Soovi korral võib kogu muinasjuttu ka algusest peale kuulata. Õpetaja saab muinasjutu panna pausile ning tuletada lastele meelde, mis teemasid nad läbisid ja milliseid tegevusi tegid. Koos tuletatakse meelde tehtud järeldused. 

Õhtujutt: 6 | „Kolm põrsakest“

Katse

Õpetaja juhatab sisse arutelu ja koos meenutatakse, mis juhtus õlgedest ja okstest majaga, kui hunt selle suunas õhku puhus. Õpetaja küsib, mis juhtus muinasjutus kivist majaga. Seejärel palub õpetaja lastel oma ehitatud kivimajade juurde koonduda ning koos tehakse katse. 

Ventilaatoriga tekitatakse tuult ning uuritakse, kas maja laguneb ära või mitte. 

  1. Mis juhtus või ei juhtunud. Miks? 

Seejärel võrreldakse kõiki kolme maja.

  1. Millise maja ehitamine võttis kõige kauem aega? 
  2. Mis juhtus erinevate majadega tuule käes?
  3. Millises majas tahaksid lapsed elada?

Õppemäng

Vajalikud vahendid: QR-koodid, mille taha on peidetud eelnevate tegevuste fotod, nutivahend QR-koodide avamiseks 

Õpetaja on ette valmistanud QR-koodid, mille taha on peidetud pildid varem läbitud tegevustest, QR-koodid on paigutatud rühmaruumi eri kohtadesse. Samadest fotodest on loodud lastele mängualus.

Tegevus toimub kolmes rühmas. Iga laps saab avada mõne QR-koodi, öelda, mis on pildil, ning jutustada 3–4 lausega, millega see on muinasjutus seotud. Teised lapsed märgivad oma mängualusel sama pildi. Pildid ja QR-koodid on rühmaruumis nummerdatud, nii on lastel lihtsam jälgida, mis numbriga fotot peab veel otsima. Rühmaliikmed saavad täiendada, mis neil selle tegevusega seostub.

QR-koodide loomise rakendusi võib internetikeskkonnast leida mitu. Eestikeelse video õpetusega võib leida siit. See on mõeldud sellise rakenduse jaoks nagu https://goqr.me

Arutle ja vestle

Kui QR-koodi mäng on lõppenud, istutakse ühisesse ringi ning samad fotod seatakse järjekorda. 

Lapsed jutustavad pildiseeria järgi muinasjuttu, õpetaja suunab lapsi kasutama tegevuste käigus õpitud mõisteid. Lapsed joonistavad ühe tegevuse, mis neile enim meelde jäi või meeldis.

Lõpuringis tutvustavad lapsed oma joonistusi.

00:00