7. klass, 8. klass, 9. klassBioloogia, Inimeseõpetus, Keemia, Ühiskonnaõpetus

Rühmatöö III kooliastmele: veipimise mõju uurimine

Rühmatöö seos õppekavaga ja õpitulemused

Rühmatöö toetab järgmiste põhikooli üldpädevuste omandamist.

  • Sotsiaalne ja kodanikupädevus: suutlikkus ennast teostada ning toimida aktiivse, teadliku, abivalmi ja vastutustundliku kodanikuna
  • Matemaatika-, loodusteaduste ja tehnoloogiaalane pädevus: suutlikkus kasutada matemaatikale omast keelt, sümboleid ja meetodeid koolis ja igapäevaelus ning kirjeldada ümbritsevat maailma loodusteaduslike mudelite ja mõõtmisvahendite abil, oskus teha tõenduspõhiseid otsuseid
  • Õpipädevus: suutlikkus organiseerida õppekeskkonda individuaalselt ja rühmas ning hankida õppimiseks, hobideks, tervisekäitumiseks vajaminevat teavet; plaanida õppimist ja seda plaani järgida; kasutada õpitut erinevates olukordades ja probleeme lahendades
  • Suhtluspädevus: suutlikkus ennast selgelt, asjakohaselt ja viisakalt emakeeles väljendada
  • Ettevõtlikkuspädevus: suutlikkus ideid luua ja ellu viia, kasutades omandatud teadmisi ja oskusi erinevates elu- ja tegevusvaldkondades; näha probleeme ja neis peituvaid võimalusi ning aidata kaasa probleemide lahendamisele; seada eesmärke, koostada plaane, neid tutvustada ja ellu viia; korraldada ühistegevusi ja neist osa võtta, näidata algatusvõimet ja vastutada tulemuste eest; reageerida loovalt, uuendusmeelselt ja paindlikult muutustele; võtta arukaid riske

Läbiv teema

Tervis ja ohutus – taotletakse õpilase kujunemist vaimselt, emotsionaalselt, sotsiaalselt ja füüsiliselt terveks ühiskonnaliikmeks, kes on võimeline järgima tervislikku eluviisi, käituma turvaliselt ning kaasa aitama tervist edendava turvalise keskkonna kujundamisele.

Õpilane:

  • suudab enda saadud teadmised koondada korrektselt vormistatud slaidiesitlusse ning selle veenvalt ette kanda.
  • oskab selgitada veipimisega kaasnevaid tervisekahjustusi.
  • mõistab, mis on sõltuvus ning oskab sellest hoiduda.
  • oskab hinnata tubaka tarbimise ja muu riskikäitumise sotsiaalseid mõjureid ning teab, kuidas nendest hoiduda.
  • teab ja oskab selgitada järgmisi mõisteid: e-sigaret, nikotiin, tubakas, veipimine, riskikäitumine, terviseteadlikkus.
  • teab, kust ja kuidas otsida abi sõltuvusest vabanemiseks.
  • on kursis tubakat puudutava seaduandlusega.
  • oskab koostada uuringuks vajalikku küsitlust ning suudab teha lihtsamat andmeanalüüsi ja järeldusi saadud andmete kohta.
  • oskab koostada tulp- ja sektordiagrammi.
  • oskab koondada saadud andmeid ajalehte.
  • suudab koostada raportit ning väljendada end keeleliselt korrektselt.
  • teab, kuidas kujundada ajalehte, ning mõistab selle kujundamise põhimõtteid.
00:00