Rühmatöö seos õppekavaga ja õpitulemused
Rühmatöö toetab järgmiste põhikooli üldpädevuste omandamist.
- Sotsiaalne ja kodanikupädevus: suutlikkus ennast teostada ning toimida aktiivse, teadliku, abivalmi ja vastutustundliku kodanikuna
- Matemaatika-, loodusteaduste ja tehnoloogiaalane pädevus: suutlikkus kasutada matemaatikale omast keelt, sümboleid ja meetodeid koolis ja igapäevaelus ning kirjeldada ümbritsevat maailma loodusteaduslike mudelite ja mõõtmisvahendite abil, oskus teha tõenduspõhiseid otsuseid
- Õpipädevus: suutlikkus organiseerida õppekeskkonda individuaalselt ja rühmas ning hankida õppimiseks, hobideks, tervisekäitumiseks vajaminevat teavet; plaanida õppimist ja seda plaani järgida; kasutada õpitut erinevates olukordades ja probleeme lahendades
- Suhtluspädevus: suutlikkus ennast selgelt, asjakohaselt ja viisakalt emakeeles väljendada
- Ettevõtlikkuspädevus: suutlikkus ideid luua ja ellu viia, kasutades omandatud teadmisi ja oskusi erinevates elu- ja tegevusvaldkondades; näha probleeme ja neis peituvaid võimalusi ning aidata kaasa probleemide lahendamisele; seada eesmärke, koostada plaane, neid tutvustada ja ellu viia; korraldada ühistegevusi ja neist osa võtta, näidata algatusvõimet ja vastutada tulemuste eest; reageerida loovalt, uuendusmeelselt ja paindlikult muutustele; võtta arukaid riske
Läbiv teema
Tervis ja ohutus – taotletakse õpilase kujunemist vaimselt, emotsionaalselt, sotsiaalselt ja füüsiliselt terveks ühiskonnaliikmeks, kes on võimeline järgima tervislikku eluviisi, käituma turvaliselt ning kaasa aitama tervist edendava turvalise keskkonna kujundamisele.