7. klass, 8. klass, 9. klassBioloogia, Inimeseõpetus, Keemia, Ühiskonnaõpetus

Rühmatöö III kooliastmele: veipimise mõju uurimine

Rühmatöö tutvustus õpetajale

Rühmatöö sihtgrupp on III kooliaste (7.–9. klass). Rühmatöö keskendub tervisliku eluviisi väärtustamisele ja järgimisele ning andmete kogumise ja esitamise oskuse arendamisele.

Rühmatöö eesmärk on uurida veipimise mõju tervisele ja ühiskonnale lõiminguna erinevate õppeainete raames ning luua terviklik ajaleht, mis sisaldab kokkuvõtteid uurimustest, andmeanalüüsi ja praktilisi soovitusi.

Rühmatöös jaotatakse õpilaste vahel järgmised rollid: andmekogujad ja analüütikud, teadlased, psühholoogid ja sotsioloogid, juristid ja meedianalüütikud, ajakirjanikud ja toimetajad, ajalehe kujundajad, esitluse koostajad ja esinejad. Igale rollile on määratud kindlad ülesanded ning rolle võib jagada ühele või mitmele õpilasele, kuid soovituslikult mitte rohkem kui kolmele õpilasele. Soovituslik õpilaste arv rolli kohta on esitatud teema „Rollid ja vastutusalad“ juures. Peale rollipõhiste ülesannete on rühmatöösse lisatud ka ülesanded, mis ei sõltu rollist, vaid on mõeldud täitmiseks kõigile. Need leiab peatükist „Kõigi rühmaliikmete ülesanded“. See tagab koostöö, jagatud vastutuse ning selle, et kõik rühmaliikmed tutvuvad teemaga põhjalikult.

Rühmatöö kestus: 6 × 45 min

Rühmatöö ajakava

  1. Tööjaotus
  2. Andmete kogumine ja uurimistöö
  3. Analüüs ja raportite/ artiklite koostamine
  4. Artiklite koostamine ja ajalehe valmimine
  5. Ajalehe esitlus ja arutelu

Rühmatöö lõpuks esitavad õpilased:

1) loodud küsimustikud (küsitlused veipimise erinevate aspektide kohta);

2) kogutud andmete kokkuvõtvad failid;

3) ajalehe faili või paberkandjal loodud ajalehe;

4) eneseanalüüsi (iga õpilane eraldi);

5) Kõigi rühmaliikmete lahendatud ülesanded.*

* Kõigi rühmaliikmete lahendatud ülesanded tagavad, et hoolimata rollijaotusest omandaks kõik rühmaliikmed veipimise seotud olulised teadmised.

00:00