1. kl Lotte komplekti 4. õppenädal
Soovitus
- Nädala lõpuks valmib loovtöö „Raadiosaade“ (saatekava, reporterid, külalised, saatejuhid jne).
- Planeerida õuetund matemaatikas (loendamine, järjestamine, võrdlemine).
- Võiks korjata ja kuivatada erinevate puude lehti, et neid 7. õppenädalal kasutada (vt leheloomad loodusõpetuse tööraamatus lk 17, ptk „Tark teab“).
- Pikemate lugemispalade juures saab kasutada ettelugemist ning jõukohastatud lugemisülesandeid.
Lõiming
TAIMED JA PÄIKE.
- Milliseid sügisande Lottemaa elanikud aiast korjavad?
- Turulkäik.
- Sügisvärvides puud (pihlakas, vaher, kask, tamm) ja nende erineva kujuga lehed.
- Söödavad ja mürgised seened meie metsades.
Vahendid ja lisamaterjalid
- Abimaterjal lugemisraskuste puhul:
- Eesti keel:
- Meisterdamiseks – kastani ja tamme viljad
- Võimalusel tuua tundi luubid
- Sedelid R–tähega turukaupade nimetustega (rollimäng „Turul“)
- Matemaatika:
- Mäng 10 „Sõbrad kokku“ – liitmistehted lastele jagamiseks ja arvukaardid
- Otsida näiteid internetist – arvud eesti keeles ja teistes keeltes
- Tööleht 1 printimiseks
- Loovtöö „Naabrid koduaias“ jätkub. Igale lapsele: värvilised paberid, käärid, liim
- Loodusõpetus:
- Mäng 3 „Leia sarnased lehed“ – erinevate puude lehed (katsumiseks, võrdlemiseks)
Töökava
Tähed Ö, R, U, T. Sõnade ja lühilausete ladumine. Lühike ja pikk täishäälik.
Tähtede arv sõnas. „Kajamäng“. Sõnade ladumine.
Aabits lk 36–37 | Aabitsa TV lk 29 |
ELAGU HEAD LEPATRIINUD! Häälik ja täht Ö Lepatriinudest: kas teadsid, et … Sõnade ja lausete moodustamine. Sõnamängud. Kahekõne naabriga: millest Ö–täht ja ööliblikas räägivad? Võimalusel tuua tundi luubid. | Ö-täht sõnas. Tähe asendamine. Sõnavara laiendamine. Sobiva sõna valimine lausesse. Mõistatus. Arutlus: Kes võiks olla öökuningas? |
Aabits lk 38–39 | Aabitsa TV lk 30–31 |
ELAGU TARK SÕNAMASIN! Õpitud tähtedest sõnade ja lausete koostamine ja ladumine. | Õpitud täishäälikud – kordamine. Pikk täishäälik. Sõnasse sobiva pika täishääliku leidmine. Sõnade arv lauses. |
Aabits lk 40–41 | Aabitsa TV lk 32–33 |
ELAGU REDISED JA RAADIO! Häälik ja täht R Hääldusharjutus: R–tähe lause Lk 40–41 R–täht (redised ja raadio) – pildi vaatamine ja vestlus. Rollimäng „Turul“ (sedelid R–tähega kaupadele) | R–täht sõnas. Sõnade häälimine. Õpitava hääliku asukoha leidmine. Tähe sobitamine lünka. Mõistatus. Kes on kirjanik? Mäng „Rong“ |
Aabits lk 42–43 | Aabitsa TV lk 33–34 |
ELAGU TUBLI UKU! Häälik ja täht U Lk 42–43 U–täht (Uku) pildi vaatamine ja arutlus: Millised on ilusad paigad? Kiitmise sõnad. | U–täht sõnas. Sõnade häälimine. Õpitava hääliku asukoha leidmine. Sõnavara laiendamine. U või UU sõnas. Tähtede arv sõnas. Mõistatus. Kiitmine ja tunnustamine. Mäng „Leht ja kuju“. |
Aabits lk 44–45 | Aabitsa TV lk 36–37 |
ELAGU TRIIBULINE TIIGER! Häälik ja täht T Lk 44–45 pildi vaatamine. Jutustamine pildiseeria järgi: „Elas kord…“ Ennusta, kuidas lugu võiks edasi minna. Kahekõne. | T-täht sõnas. Sõnade häälimine. Õpitava hääliku asukoha leidmine. Puuviljad. Meisterdamine looduslikust materjalist. Koostöö: tähtede moodustamine koos naabriga. |
Matemaatika TR I lk 22–23 |
ARVUD 0 JA 10. LIITMINE. Kuusk, mänd. Söödavad ja mürgised seened meie metsades. Kes uurib seeni? Kas luubiga saab seeni uurida? Kuidas vanal ajal arvutati? Kuidas tänapäeval numbreid kirja panna? Araabia numbrid ja erinevad hieroglüüfid, kirjapildi võrdlus. Arvud eesti keeles ja teistes keeltes. Näiteid internetist. Loovtöö 5 „Naabrid meie koduaias“ Mäng 9 „Kiire Albert“ |
Matemaatika TR I lk 24–25 |
KORDAME Liitmine, kasvav ja kahanev arvurida. Loovtöö „Naabrid meie koduaias“ kokkuvõte. Viie viimase tunni jooksul tehtud piltidest tehakse pärast tööraamatu lehe täitmist näitus. Milline ülesanne oli raske, milline kergem? Võimalus piltidel kujutatut analüüsida, töid võrrelda ja tegijaid kiita. Leiame koos igast loovtööst üles head küljed. Kuidas kaaslast kiita? Mäng 10 „Sõbrad kokku!“ |
Matemaatika TR I lk 26–27 |
VÕRDLEME Loendamine, võrdlemine. Sügisvärvides puud (pihlakas, vaher, kask, tamm) ja nende erineva kujuga lehed. Mis saab lehtpuudest talvel? Mäng 11 „Head naabrid“ Õuesõpe: Võimaluse korral õppekäik metsa, parki, aeda. Loendamine ja järjestamine, arvude võrdlemine; lihtsate ülesannete lahendamine ja koostamine. |
Loodusõpetuse TR lk 8–9 |
TAIMED JA PÄIKE Mõisted: Taimede osad – leht, vars, oks, juur, õis, vili, puu, valgus, toit. Arutlus: Mille poolest puu ja tomat (rohttaim) erinevad? Sarnanevad? Kust saavad taimed elamiseks–kasvamiseks vajaliku toidu? Kas nad käivad ka kaubanduskeskustes toitu ostmas? Miks on vajalik mustika juurde joonistada päike? Katse: Mis juhtub taimedega ilma valguseta? Varem alustatud katse tulemuse vaatlus. Võimalusel pildistage tulemust, et võrrelda. Kirjalikult: Värvi taimede osad, kirjuta lünka täht, ühenda joonega, joonista päike. Mäng 3 „Leia sarnased lehed“ |
Teadmised Liiklusreeglite tundmine Õpitulemus Õpilane kirjeldab raudtee ja maantee liiklusreeglite erinevust Õppematerjal Aabits lk 40–41 ja aabitsa TV lk 32 Raudteeohutuse teema liikluskasvatuse lehelt Täiendavad õppematerjalid Liiklusaabits (2020) lk 20. Maantee ületamine |