Õpitulemused ja muutunud õpikäsitus
EESTI KEELE ÕPITULEMUSED
- Eesti keele õpitulemused 1. klassi lõpuks: https://oppekava.ee/eestikeele-opitulemused-klasside-kaupa/
- Eesti keele õpetus- ja kasvatuseesmärgid I kooliastmes: https://oppekava.ee/pohiharidus/keel-ja-kirjandus/eesti-keel/
MUUTUNUD ÕPIKÄSITUS
Eesti riiklik õppekava toetab sotsiaalkonstruktivistlikku õppimist. Õppijakeskne konstruktivistlik õpikäsitus, mis vastandub traditsioonilisele (biheivioristlikule) õpikäsitusele, suunab tähenduslikuma õppimise suunas.
Jutulinna aabitsaga on õpetajal lihtne kasutada muutunud õpikäsitust.
Mõned võrdlused:
Biheiviorism (traditsiooniline) | Konstruktivism (õppijakeskne) |
Õpetaja on teadmiste andja ja õppeprotsessi keskne isik. Õpetaja vahendab teadmisi. | Õpetaja on kaasõppija ja õppimise toetaja. Õpetaja loob õpikeskkonna. |
Õppija on objekt (keda õpetatakse), teadmiste passiivne vastuvõtja. | Õppija on subjekt, kes on ise loov, aktiivne, sotsiaalne. Vastutab ise ja koos rühmaga oma õppimise eest. |
Kooliskäimise mõte on teadmiste ja oskuste omandamine. Kesksel kohal on aine ja lõpptulemus. Üks õige lahendusviis, üks õige vastus. | Oluline on õppima õppimine, koostöö. Lahendusi ja lahendusviise võib olla mitu. Õppimine põhineb õpilaste küsimustel ja selgitustel, õppijad on osalised üksteisele tagasiside andmisel ja üksteise hindamisel. |
Õppija peab (õpetaja ütleb, mida). | Õppija tahab. |
Loe veel: Mari-Mall Feldschmidt, Kersti Türk, „Õhinapõhine kool“.