Matemaatika tööraamat 8. klassile
Autori eesmärk on suunata ja ergutada õpilaste eneseteadlikku õppimist ja oskust luua seoseid nii varasemate teemade kui ka elus ettetulevate probleemidega.
- Õppetunnid katavad kogu õppeaasta.
- Iga teema algab probleemülesandega (küsimus, arutelu), oodatavate õpitulemuste tabeliga.
- Teema alguses on välja toodud vajalike eelteadmiste tabel ja eelteadmiste test.
- Ülesanded jaotuvad õpitulemuste kaupa ja on arvesse võetud õppurite erinevat võimekust.
- Iga teema lõpeb nn lõpptesti ja eneseanalüüsiga.
- Õppetunni lõpus saab õpilane koostada oma ülesande vaadeldud teemal.
- Iga teema juurde selgitav õppevideo ja näidisülesannete videod.
Tööraamatu sisu on lehitsetav TaskuTarga keskkonnas (PDF-ina). Digitööraamatu aluseks on 2024. aasta esmatrükk.
Matemaatika tööraamat 8. klassile
- Sissejuhatus Tutvu sisuga
-
1. TEHTED HULKLIIKMETEGA
Tutvu sisuga
- Sissejuhatus teemasse. Tehted hulkliikmetega Tasuta
- Mõttekaart. Tehted hulkliikmetega Tasuta
- 1.1. PÕHITEHTED HULKLIIKMETEGA
- 1.1.1. Kas oled uueks teemaks valmis?
- 1.1.2. PÕHIREEGLID. Põhitehted hulkliikmetega
- 1.1.3. NÄIDISÜLESANDED
- 1.1.4. Ülesanded. A
- 1.1.5. Ülesanded. B
- 1.1.6. Ülesanded. C
- 1.1.7. Peatüki teadmiste ja oskuste analüüs
- 1.2. KORRUTAMISE ABIVALEMID
- 1.2.1. Kas oled uueks teemaks valmis?
- 1.2.2. PÕHIREEGLID. Korrutamise abivalemid
- 1.2.3. NÄIDISÜLESANDED
- 1.2.4. Ülesanded. A
- 1.2.5. Ülesanded. B
- 1.2.6. Ülesanded. C
- 1.2.7. Peatüki teadmiste ja oskuste analüüs
- 1.3. Harjutamiseks
- TEST NR 1. Tehted hulkliikmetega
-
2. KAHE TUNDMATUGA LINEAARVÕRRANDISÜSTEEM
Tutvu sisuga
- Sissejuhatus teemasse. Kahe tundmatuga linearvõrrandisüsteem Tasuta
- Mõttekaart. Kahe tundmatuga lineaarvõrrandisüsteem Tasuta
- 2.1. KAHE TUNDMATUGA LINEAARVÕRRANDISÜSTEEMI LAHENDUSVÕTTED
- 2.1.1. Kas oled uueks teemaks valmis?
- 2.1.2. PÕHIREEGLID. Kahe tundmatuga lineaarvõrrandisüsteemi lahendusvõtted
- 2.1.3. NÄIDISÜLESANDED
- 2.1.4. Ülesanded. A
- 2.1.5. Ülesanded. B
- 2.1.6. Ülesanded. C
- 2.1.7. Peatüki teadmiste ja oskuste analüüs
- 2.2. TEKSTÜLESANNETE LAHENDAMINE
- 2.2.1. Kas oled uueks teemaks valmis?
- 2.2.2. PÕHIREEGLID. Tekstülesannete lahendamine
- 2.2.3. NÄIDISÜLESANDED
- 2.2.4. Ülesanded. A
- 2.2.5. Ülesanded. B
- 2.2.6. Ülesanded. C
- 2.2.7. Peatüki teadmiste ja oskuste analüüs
- 2.3. Harjutamiseks
- TEST NR 2. Kahe tundmatuga lineaarvõrrandisüsteem
-
3. SIRGED TASANDIL
- Sissejuhatus teemasse. Sirged tasandil
- Mõttekaart. Sirged tasandil
- 3.1. DEFINITSIOON JA TEOREEM
- 3.1.1. Kas oled uueks teemaks valmis?
- 3.1.2. PÕHIREEGLID. Definitsioon ja teoreem
- 3.1.3. NÄIDISÜLESANDED
- 3.1.4. Ülesanded. A
- 3.1.5. Ülesanded. B
- 3.1.6. Ülesanded. C
- 3.1.7. Peatüki teadmiste ja oskuste analüüs
- 3.2. SIRGETE PARALLEELSUSE TUNNUSED
- 3.2.1. Kas oled uueks teemaks valmis?
- 3.2.2. PÕHIREEGLID. Sirgete paralleelsuse tunnused
- 3.2.3. NÄIDISÜLESANDED
- 3.2.4. Ülesanded. A
- 3.2.5. Ülesanded. B
- 3.2.6. Ülesanded. C
- 3.2.7. Peatüki teadmiste ja oskuste analüüs
- 3.3. Harjutamiseks
- TEST NR 3. Sirged tasandil
-
4. KOLMNURK JA TRAPETS
- Sissejuhatus teemasse. Kolmnurk ja trapets
- Mõttekaart. Kolmnurk ja trapets
- 4.1. KOLMNURK
- 4.1.1. Kas oled uueks teemaks valmis?
- 4.1.2. PÕHIREEGLID. Kolmnurk
- 4.1.3. NÄIDISÜLESANDED
- 4.1.4. Ülesanded. A
- 4.1.5. Ülesanded. B
- 4.1.6. Ülesanded. C
- 4.1.7. Peatüki teadmiste ja oskuste analüüs
- 4.2. TRAPETS
- 4.2.1. Kas oled uueks teemaks valmis?
- 4.2.2. PÕHIREEGLID. Trapets
- 4.2.3. NÄIDISÜLESANDED
- 4.2.4. Ülesanded. A
- 4.2.5. Ülesanded. B
- 4.2.6. Ülesanded. C
- 4.2.7. Peatüki teadmiste ja oskuste analüüs
- 4.3. Harjutamiseks
- TEST NR 4. Kolmnurk ja trapets
-
5. HULKNURKADE SARNASUS
- Sissejuhatus teemasse. Hulknurkade sarnasus
- Mõttekaart. Hulknurkade sarnasus
- 5.1. KOLMNURKADE SARNASUSE TUNNUSED
- 5.1.1. Kas oled uueks teemaks valmis?
- 5.1.2. PÕHIREEGLID. Kolmnurkade sarnasuse tunnused
- 5.1.3. NÄIDISÜLESANDED
- 5.1.4. Ülesanded. A
- 5.1.5. Ülesanded. B
- 5.1.6. Ülesanded. C
- 5.1.7. Peatüki teadmiste ja oskuste analüüs
- 5.2. HULKNURKADE SARNASUS
- 5.2.1. Kas oled uueks teemaks valmis?
- 5.2.2. PÕHIREEGLID. Hulknurkade sarnasus
- 5.2.3. NÄIDISÜLESANDED
- 5.2.4. Ülesanded. A
- 5.2.5. Ülesanded. B
- 5.2.6. Ülesanded. C
- 5.2.7. Peatüki teadmiste ja oskuste analüüs
- 5.3. Harjutamiseks
- TEST NR 5. Hulknurkade sarnasus
-
6. RINGJOON
- Sissejuhatus teemasse. Ringjoon
- Mõttekaart. Ringjoon
- 6.1. RINGJOONEGA SEOTUD NURGAD
- 6.1.1. Kas oled uueks teemaks valmis?
- 6.1.2. PÕHIREEGLID. Ringjoonega seotud nurgad
- 6.1.3. NÄIDISÜLESANDED
- 6.1.4. Ülesanded. A
- 6.1.5. Ülesanded. B
- 6.1.6. Ülesanded. C
- 6.1.7. Peatüki teadmiste ja oskuste analüüs
- 6.2. KOLMNURGA ÜMBER- JA SISERINGJOON
- 6.2.1. Kas oled uueks teemaks valmis?
- 6.2.2. PÕHIREEGLID. Kolmnurga ümber- ja siseringjoon
- 6.2.3. NÄIDISÜLESANDED
- 6.2.4. Ülesanded. A
- 6.2.5. Ülesanded. B
- 6.2.6. Ülesanded. C
- 6.2.7. Peatüki teadmiste ja oskuste analüüs
- 6.3. Harjutamiseks
- TEST NR 6. Ringjoon
- 7. ÜLESANDED ÜLDISEKS KORDAMISEKS
- Vastused
Tauri Viil huvitub haridusest ja matemaatikast. Ta on lõpetanud Tartu ülikoolis matemaatika ja matemaatikaõpetaja eriala ning on ennast täiendanud Saksamaal ja Rootsis. Tauri on matemaatikat õpetanud nii põhikooliõpilastele kui ka Tartu ülikoolis tulevastele õpetajatele. Tauri on Maurus Kirjastuse 5. ja 6. klassi matemaatika tööraamatute autor.
Silvia Pajus on algatanud, juhtinud ja kaasa löönud erinevates hariduse uuendamise ja õppematerjalide loomise projektides kooli ja riigi tasandil. Samuti on ta koolitanud nii alustavaid kui ka juba kogenud õpetajaid. Silvia usub, et iga õpilane saab olla matemaatikas edukas, kui talle antakse lahendada põnevaid ülesandeid ja julgustatakse uskuma oma võimetesse ja nende arendamisse. Silvial on õpetaja 7. taseme kvalifikatsioon, bakalaureusekraad loodusteadustes matemaatika erialal ja magistrikraad ärijuhtimises. 2023. aastal pälvis Silvia riikliku haridusstipendiumi, et luua hindamisvahendid III kooliastme matemaatika õpitulemuste saavutamise kontrollimiseks ja üldpädevuste arendamiseks. Silvia on Maurus Kirjastuse 7. klassi matemaatika tööraamatu autor.