2. klassEesti keel

Lugemik. Eesti keele õpik 2. klassile. II osa

Arvutitund (lk 8–9)

Vastavaid lugemiku lehekülgi saad vaadata lehe lõpus.

Koolis algas arvutitund.

„Täna otsime infot,“ selgitas õpetaja Villem.
„Mis infot?“ küsis Kaisa.
„Me uurime välja, mis päev on kolmekuningapäev ja miks seda tähistatakse,“ selgitas õpetaja.

Lapsed jagunesid rühmadesse, iga rühm istus ühe arvuti taha ja lülitas selle sisse. Pisut oodati internetiühendust ja seejärel saigi juba klõpsata otsingumootori lahti.

Sander tahtis korraks ühe mängu lehelt läbi lipsata.
„Ei-ei,“ ütles Marta talle. „Enne töö ja pärast lõbu.“

Ja läkski töö käima. Õpetaja Villem pani muusika vaikselt mängima, et tekiks mõnus meeleolu.

Kaisa, Marta ja Madis olid ühes rühmas. Nad sisestasid otsinguribale sõna „kolmekuningapäev“ ja vaatasid, mida internet välja pakub. Nad avasid ülevalt teise lingi.

„See on ju täna, 6. jaanuaril!“ hüüatas Kaisa.
„Kas sa siis ei teadnudki?“ imestas Madis. „Sellepärast ju täna kuused toast välja viidigi.“
„Muidugi,“ taipas Kaisa. „Mul oli selle päeva nimi lihtsalt meelest läinud.“

Lapsed asusid tööle. Tähtsamad asjad kirjutasid nad paberi peale üles.

Natukese aja pärast teatas Villem: „Nüüd palun rääkige, mis te teada saite.“

Iga rühm otsustas, kes nende esindaja on. Esindaja pidi rühma mõtted välja ütlema.

Lepiti kokku, et rääkima hakkavad Kaisa, Sander ja Pärtel.

„Seda päeva peetakse jõuluaja lõpuks,“ luges Pärtel ette.
„Sellel päeval käisid paljudes Euroopa maades ringi kuningad, kroonid peas,“ rääkis Kaisa.
„Eestis küpsetati pirukas, mille sisse oli poetatud üks uba või hernes. Pereliige, kes juhtus oa või herne endale saama, sai oa- või hernekuningaks,“ jutustas Sander.
„Prantsusmaal küpsetatakse erilise retsepti järgi kooki, kuhu on peidetud mandel,“ ütles Pärtel.
„Kes leiab, saab õnnelikuks,“ lisas Kaisa.

„Aga miks seda päeva kolmekuningapäevaks nimetatakse?“ küsis Villem.

Sellele küsimusele ei olnud lapsed vastust leidnud. Helises koolikell.

„See uurige homseks välja,“ ütles õpetaja.

Küsimused ja ülesanded

  1. Mida tegid lapsed arvutitunnis?
  2. Kuidas oli arvutitunnis töö korraldatud?
  3. Mida lapsed teada said?
  4. Uuri välja, millised rahvakalendri tähtpäevad on veel jaanuaris. Vali neist üks ja tutvusta kaaslastele.
Kaisa, Marta ja Madis istuvad arvutitunnis ning otsivad internetist infot kolmekuningapäeva kohta.

Vaatamiseks lk 8–9

00:00