Loodusõpetuse tööraamat 4. klassile
4. klassi loodusõpetuse tööraamat käsitleb ainekava järgides nelja suurt teemat: maailmaruum, planeet Maa, elu Maal ja inimene. Tegemist on uurimusliku ja avastusõpet toetava ülesannetekogumikuga.
Tööraamatu peatükid sisaldavad ainekava teemade teoreetilist raudvara (sh kaardid, skeemid ja tabelid), millele järgnevad erinevat tüüpi ülesanded. Paljud nendest on TaskuTargas interaktiivsed ja automaatselt kontrollitavad. Lisaks on tööraamatus mitmed lihtsate vahenditega sooritatavad praktilised tööd, kus on vaja katseid kirjeldada, tulemusi mõõta, järeldusi esitada, praktilisi seoseid leida jne. Tööraamat sisaldab viiteid lisamaterjalidele, et huvilised saaksid käsitletavaid teemasid edasi uurida. Digipeatükkide juures on lisaülesandeid ja prinditavaid töölehti, mida pole pabertööraamatus.
Tööraamat on piisav õppematerjal 4. klassi loodusõpetuse ainekava läbimiseks.
- Iga peatükk algab teoreetilise osaga.
- Enamik peatükke sisaldavad interaktiivseid ülesandeid, lisaülesannet ja töölehte.
- Praktilised tööd (katsete kirjeldamine, mõõtmine, mudelite valmistamine, järelduste tegemine, seoste leidmine).
- QR-koodi või lingi abil avatavad viited lisamaterjalidele.
- Iga suurema teema lõpus on kordamisülesanded.
Digitööraamatu sisu on uuendamisel 2024. aasta kordustrüki järgi.
Loodusõpetuse tööraamat 4. klassile
Ühele kasutajale 1 aasta.
- 1. MAAILMARUUM Tutvu sisuga
-
2. PLANEET MAA
- 2. Planeet Maa
- 2.1. Kuidas uurida Maad? +2
- 2.2. Teeme ise gloobuse
- 2.3. Maakera mitu nägu +2
- 2.4. Maa kujutamine kaartidel +2
- 2.5. Maa pöörlemine ning öö ja päeva vaheldumine +2
- 2.6. Miks Kuu paistab meile taevas erineva kujuga? +2
- 2.7. Meie elame Euroopas +2
- 2.8. Looduskatastroofid. Maavärin raputab Maad +2
- 2.9. Täna räägime vulkaanidest +2
- 2.10. Tormid ja üleujutused võivad tekitada suurt kahju +2
-
3. ELU TUNNUSED
- 3. Elu tunnused +2
- 3.1. Kõik organismid toituvad ja hingavad +2
- 3.2. Kõik organismid paljunevad, kasvavad ja arenevad +2
- 3.3. Organismid reageerivad elutingimuste muutumisele +2
- 3.4. Mikroskoop aitab näha seda, mida silmaga ei näe +2
- 3.5. Mikroskoobiga on võimalik vaadelda rakke +2
- 3.6. Ainuraksed organismid +3
- 3.7. Bakterid +3
- 3.8. Looduse mitmekesisus +2
- 3.9. Jäävöönd +3
- 3.10. Vihmametsas on palav ja niiske +2
- 3.11. Kõrbes sajab väga vähe +2
- 3.12. Mäestikes muutub loodus kõrguse kasvades +2
- 3.13. Millised organismid elasid Maal kauges minevikus? +2
- 3.14. Kuidas on elu Maal arenenud? +2
-
4. INIMENE
- 4. Inimene
- 4.1. Inimene kuulub loomariiki +3
- 4.2. Inimene on erinevatest osadest koosnev tervik +2
- 4.3. Toeks vajame luustikku ja liigutamiseks lihaseid +2
- 4.4. Toidust saame vajalikke aineid ja energiat +2
- 4.5. Hingamine varustab organismi hapnikuga +2
- 4.6. Veri on pidevas ringluses +2
- 4.7. Inimene sünnib, kasvab ja areneb +2
- 4.8. Inimene reageerib väliskeskkonna muutustele +2
Ülle Liiber on Tartu ülikooli geograafia osakonna lektor ja mitme geograafia õppematerjali autor.
Merike Kilk on Tartu Hansa kooli bioloogiaõpetaja ja bioloogia õppematerjalide autor.
Vaike Rootsmaa on Rannu kooli loodusõpetuse ja geograafiaõpetaja, Tartu Jaan Poska gümnaasiumi geograafiaõpetaja ning geograafia õppematerjalide autor.
Urve Jõgi on kauaaegne bioloogiaõpetaja, kelle õpilased on väga edukalt esinenud erialaolümpiaadidel ning keda vabariigi president on tunnustanud riikliku teenetemärgiga.
Erkki Soikka on Tallinna Ülikooli loodus- ja terviseteaduste instituudi dotsent.
Helina Reino on Gustav Adolfi gümnaasiumi bioloogiaõpetaja ja mitmete bioloogia õppematerjalide autor.