Sissejuhatuseks
„Kuigi koolil on kahtlemata tüütuid aspekte,“ jätkas krahv mõttepausi järel, „arvan, et lõpuks leiad meeldiva üllatusena, et su horisont on avardunud.“
Niina vaatas üles.
„Mida te selle all mõtlete?“
/–/
„Horisondi avardamise all,“ alustas ta juttu, „pidasin silmas, et haridus annab sulle aimu maailma mastaabist, selle imedest, selle paljudest ja erinevatest elamise viisidest.“
Amor Towles
Hea peatne koolilõpetaja!
Oled oma rännakuga maagilises keelemaailmas jõudnud lõppfaasi ja üsna pea jätkad juba märksa targema ning iseseisvamana uutel radadel. Aga enne veel tuleb sul ette võtta kõik varem õpitud keeleteemad ja lahendada erinevaid ülesandeid, sest kordamine kinnistab õpitut.
Sel õppeaastal keskendud sa ortograafia, vormiõpetuse ja lauseõpetuse teemade kordamisele. Peale selle õpid tarbetekste ja veebitekste sisukamalt kirjutama ning kümbled keelkondades, maailmakeeltes ja eesti keele arenguloos. Iga teema lõpus on kontrollpunkt, kus saad teksti analüüsida, grammatikaharjutusi teha, kirjandit kirjutada ja lisaks tulemust fikseerida.
Ole asjalik emakeelekasutaja ja ära unusta, kui meeldiv on, et sa said midagi teada maailmast, kus sõnad ja laused möllavad õhus.
Tööraamatu autorid Eerika ja Merle