Nimisõnad
HARJUTUS 6.1
HARJUTUS 6.2
Vastus salvestatud!
HARJUTUS 7
Milline rühm leiab kõige rohkem erinevaid nimisõnu?
- Moodustage 3–4-liikmelised rühmad.
- Kirjutage määratud aja jooksul (1–2 minutit) vihikusse võimalikult palju nimisõnu. Kõik nimisõnad peavad märkima klassis olevaid esemeid või isikuid.
- Seejärel kirjutab iga rühm oma sõnad kordamööda tahvlile enda rühma jaoks mõeldud tulpa. Teiste rühmade sõnu korrata ei tohi. Kui kirjutatud sõna ei ole nimisõna, tõmmatakse see maha.
- Kui kellelgi enam uusi sõnu lisada pole, loeb iga rühm punktid kokku. Iga kirja pandud nimisõna eest saab rühm ühe punkti, iga maha tõmmatud sõna eest kaotab punkti.
- Võidab see rühm, kes kogus kõige rohkem punkte.
HARJUTUS 8
Täienda lauseid Aasia riikide kohta. Kasuta Vikipeedia abi. Lünkadesse tuleb kirjutada vaid nimisõnu. Sõna järele sulgudesse kirjuta, millises arvus ja käändes on seda kasutatud.
Vastus salvestatud!
HARJUTUS 9.1
HARJUTUS 9.2
Leia kolmele Aasia vanasõnale lähedase või sama sisuga vaste eesti vanasõnade hulgast. Nt Võõrastes asjades – nägija, omades – pime. (Vietnami) Teise silmas pindu näeb, enda silmas palki mitte. (Eesti) Vajaduse korral kasuta vanasõnaraamatu abi.
Vastus salvestatud!
Lisaülesanne
Jagunege kolmeliikmelisteks rühmadeks. Iga rühm leiab kaks vanasõna, mida ei ole tööraamatus veel kasutatud. Silbitage vanasõnad. Ühe vanasõna segamini aetud silbid paigutage ühele reale, teise omad teisele reale jne. Jätke iga silbirea alla üks vaba rida. Kui vanasõnad on silbitatud, laske ülesanne mõnel teisel rühmal lahendada.
Nt tus, hoo, ga, õn, ne, le, ta, ees, tus
Hooletus ees, õnnetus taga.
Vanasõnamäng
Klass jaguneb kaheks rühmaks. Õpetaja annab igale õpilasele ühe vanasõna. Esimene mängija loeb vanasõna ette ja ütleb vastasvõistkonna mängija nime, kes peab teistele selgitama vanasõna tähendust. Õpetaja hindab, kas vastus on õige – sel juhul saab võistkond punkti.
Järgmisena loeb teise võistkonna mängija vanasõna ja esimese võistkonna mängija selgitab.
Mängu võidab rohkem punkte saanud võistkond.
HARJUTUS 10
Loe järgmist katkendit. Täida ülesanded.
HARJUTUS 10.1
Vastus salvestatud!
HARJUTUS 10.2
Täida tabel. Lisa katkendist leitud nimisõnade hulgast iga käändenimetuse alla üks näitesõna. Seejärel moodusta samast sõnast mitmus, kääne jäta samaks.
Vastus salvestatud!
HARJUTUS 10.3
Selgita järgmiste sõnade tähendust. Vajaduse korral kasuta „Eesti õigekeelsussõnaraamatu“ või „Võõrsõnade leksikoni“ abi.
Vastus salvestatud!
HARJUTUS 10.4
Selgita oma sõnadega, mida tähendavad järgmised tekstis esinenud väljendid.
Vastus salvestatud!
HARJUTUS 10.5
Miks ütleb autor katkendi lõpus, et tal on halb tunne? Põhjenda, millest see võib tingitud olla.