Tähestikuline järjekord
- Mida peavad lapsed enne raamatute riiulisse paigutamist vaatama? Arutlege, millisesse riiulisse kõige rohkem raamatuid läheb.
A. Arutle paarilisega.
- Kus läheb vaja tähestikulist järjekorda?
- Millise tähega algavaid perekonnanimesid on teie klassis kõige rohkem?
- Mitmes oled sina klassi nimekirjas?
- Kes on nimekirjas sinu ees? Kes on sinu järel?
- Millise algustähega nimesid on sinu mobiili telefoniraamatus kõige rohkem?
Nimesid on kerge leida, kui need
on tähestikulises järjekorras.
- Anni
- Elsa
- Karl
- Liisa
- Mattias
Kui nimed algavad ühe ja sama tähega,
reastatakse nad järgmise tähe järgi.
- Kaisa
- Kevin
- Kreete
- Madis
- Mattias
Kui inimeste perekonnanimed on ühesugused,
järjestatakse need eesnime järgi.
- Ploom, Klaara
- Ploom, Paula
- Ploom, Priidik
B. Järjesta ja kirjuta.
- Järjesta oma klassi lapsed eesnimede järgi.
- Järjesta oma klassi lapsed perekonnanimede järgi.
- Kuhu paigutub selles nimekirjas teie õpetaja? Kuhu paigutub kooli direktor?
C. Sõnamäng.
Jagage klass nelja rühma.
- Otsige õpiku sõnastikust viis sõna. Kirjutage need eraldi lehtedele.
- Igal rühmal on võimalus järjekorras oma sõnu öelda. Pärast sõna ütlemist peavad teised rühmad kiiruse peale leidma õpikust sõnaseletuse.
- Kõige kiiremini vastuse leidnud võistkond saab punkti.